Bevægelse og sundhed

Skolens grundpiller

Bevægelse og Sundhed

Motion, sundhed og idræt er vigtige elementer i den grundpille i Stadil-Vedersø Friskoles fundament, som hedder besvægelse.

I et samfund, hvor det at børn bevæger sig, er i stærk konkurrence med computere og spillemaskiner, er det vigtigere end nogen sinde at lære børnene glæden ved at bruge sin krop.

Vi tilsigter at bruge fysisk aktivitet i skoletiden, så vi styrker børnenes motoriske, kognitive, emotionelle og sociale udvikling, hvilket giver dem optimale betingelser for faglig læring.

Det er vigtigt at styrke børnenes evne til at kordinere deres bevægelser så tidligt i livet som muligt og give dem lyst til at bevæge sig. Derfor arbejder vi allerede i børnehaven meget bevidst med at styrke børnenes fysik.

Idrætsundervisningen sigter blandt andet frem mod en fælles gymnastikopvisning for alle elever til forårsopvisningen i Ringkøbing til foråret.

Læs mere om bevægelsespolitik på Stadil-Vedersø friskole her